Taideaineiden suunnittelijaopettajan kurssitärpit

Oi, mikä sen ihanampi yhdistelmä, kun kesä ja kukkapenkin kuopinta? Heinäkuun helteessä ajatus lipuu jo kohti syksyn harrastuksia ja Opiston syksyn ohjelmistossa on mistä valita!

Puutarhaihmisenä kiinnostuin ensimmäisenä Kotipuutarhan yrtit ja käyttövinkit (9207) -kurssista. Tavallisimmat yrtit ovatkin jo tuttuja, mutta mitä vähän eksoottisempaa voisin viljellä? Rikkaruohojen kitkentä on tuttua puuhaa, mutta voiko tosiaan pihan rikkaruohojakin syödä?

Puutarhanhoito saa helposti lihakset jumiin ja tuleva lukuvuosikin sisältää paljon tietokoneen ääressä istumista. Olen harrastanut pilatesta ja olisi mukava kokeilla myös joogaa. Joogapilates (8100) voisi olla seuraava askel, jolla saisin lisää liikkuvuutta ja parempaa ryhtiä.

Seuraavaksi huomioni kiinnittyy kirjoittajakursseihin - olenhan lapsena haaveillut kirjailijakin urasta. Kirjoittamisen voima ja taito (6031) -kurssi lupaa aukaista luovuuden lukkoja ja tarjoaa mahdollisuutta löytää kirjoittamiseen inspiraatiota, syvyyttä ja rentoutta. Tämä voisi olla kurssi juuri minulle!

Ompelu oli nuorempana minulle rakas harrastus ja aikuisiällä olen ommellut vaatteita lähinnä lapsilleni. Haluaisin ommella vaatteita myös itselleni, mutta olen usein epäonnistunut ompelulehtien kaavoilla ommeltuani: vaate ei istukaan kauniisti päälle. Saisin uutta motivaatiota ompeluun, jos osaisin tehdä kaavat itse. Opistolla onkin tähän sopiva kurssi: Vaatteen peruskaavan piirtäminen, sovitus ja kuosittelu (9460). Tämä voisi olla minun juttuni!

Vielä pitää odottaa tovi ilmoittautumisen käynnistymistä, siihen asti nauttikaamme kesän lämmöstä. Nähdään kursseilla!

Terveisin, Elina

Ps. Syksyn kurssit löytyvät täältä. Syysesitettä pääset selaamaan täällä.


Kommentit

Suositut tekstit