Kesätyöntekijämme Linnean kurssitärpit kaudelle 2021-2022


Moikka! Olen Linnea ja olen ollut kaksi viikkoa kesätöissä Järvenpään Opistolla.

Minua pyydettiin kertomaan omat kurssivalintani Opiston lukuisista kursseista ja tässä alla ne ovat. Valintoja oli vaikea tehdä, sillä valikoima on niin laaja ja monipuolinen. Pidän urheilusta, käsillä tekemisestä ja leipomisesta, jotka näkyvät valinnoissani.

 

-6190 Akvarelli- ja peitevärimaalaus
Valitsin tämän kurssin siksi, koska olisi mukava oppia maalaustekniikkaa paremmin ja laajemmin.
Olen maalannut akvarelleilla ja peiteväreillä aiemminkin ja pidän siitä paljon. Oli vaikeaa valita maalauskurssi, sillä vaihtoehtoja oli monta eikä minulla ole mitään tiettyä suosikkia.

-6519 Aikuisbaletti jatko
Olen harrastanut balettia vuoden ja sitä joukkuevoimistelun ohella kaksi vuotta.
Balettitunnit ovat olleet mukavaa vaihtelua ja minua kiinnostaisi jatkaa sen harjoittelua. Laji on todella vaativa ja kaunis, joka pitää motivaatiota yllä.

-9342 Arkkitehtuuria keittiössä: Järvenpään rakennukset piparkakkutaloiksi
Tämä siksi, että olin nuorempana jollakin Järvenpään opiston järjestämällä piparkakkutalo kurssilla ja pidin siitä paljon.
Rakastan leipomista ja rakentelua, joten kurssi voisi sopia minulle.

-5311 Englannin tehokertaus
Olen huono englannissa, vaikka teen sen eteen paljon töitä. Kurssi auttaisi varmasti kielen opinnoissa eteenpäin.
Yksi suurimmista unelmistani olisi opiskella tai asua tulevaisuudessa ulkomailla, joten englannille tulee varmasti käyttöä.

-9452 Vaateompelun peruskurssi
Vaatteiden valmistaminen on aina kiinnostanut ja se, että osaisi tarvittaessa vähän muokata vaatteita olisi hyvä taito.
Vaikka minulla onkin kotona tarvittavat välineet vaateompeluun, niin siitä huolimatta todella tärkeää olisi saada neuvoja ja vinkkejä ammattitaitoiselta opettajalta.

 

Kuten jo aikaisemmin sanoin, kursseja oli todella paljon. Oli lukuisia muitakin, jotka olisin voinut valita. Jos minulla sattuisi olemaan aikaa, ilmoittautuisin edes yhdelle kurssille mukaan ja uskon, että jokainen, joka selaa tulevia kursseja läpi tulee löytämään sieltä itselleen jotain.

Kommentit

Suositut tekstit