Kesätyöntekijän, Linnean, mietteitä kesätöistään opistolla

 



Hei! Nimeni on Linnea ja olen ollut viimeisimmät kaksi viikkoa kesätöissä Järvenpään Opistolla. Olen 15-vuotias ja päätin juuri peruskoulun. Pidän urheilusta, käsillä tekemisestä ja leipomisesta. Tämä on ollut elämäni ensimmäinen kesätyö.

Pääsin Opistolle töihin haettuani Järvenpään kaupungin kesätöitä. Olin jo menettänyt toivoni kesätöiden saapumisen suhteen, kunnes sainkin Opistolta sähköpostia. Olen pienempänä osallistunut muutamille Opiston kursseille, joten niiden jättämien mukavien muistojen takia olin todella innostunut töistä.

Alun perin minulla oli tarkoituksena toimia apuohjaajana liikuntaleirillä, mutta leirin peruunnuttua minulle järjestettiin muuta hommaa. En luonut mitään odotuksia kesätöille ja se oli ehkä ihan hyvä asia. Nyt kahden viikon aikana olen saanut tehdä monipuolisesti erilaisia töitä.

Ensimmäisellä kesätyöviikollani keskityin paljolti Opiston markkinointiin. Työt olivat etänä ja tein paljon mm. mainoksia. Töiden aloituspäivä oli jännittävä, sillä kävin Opistolla kuulemassa, mitä minulle oli suunniteltu. Työt kuulostivat hyviltä ja tullessani kotiin, minulla oli jo tehtäviä tehtävänä. Päätimme myös nähdä aamuisin Teams-sovelluksessa palaverin merkeissä, joissa kuulisin päivän tehtävistäni. Ensimmäinen viikko meni toimistohommien parissa. Saman viikon keskiviikkona kävin valokuvaamassa ja videoimassa Rantapuistoa upeassa auringon paisteessa. Se oli ehdottomasti viikon kohokohta.

Nyt seuraavalla viikolla, toisella mutta samalla viimeisellä kesätyöviikollani olen päässyt apuohjaamaan teatterileirillä. Leiri on kestänyt päivittäin kolme tuntia, joiden lisäksi sain tehtäviä myös kotiin. Leiri oli upea ja oli hienoa nähdä leiriläisten ilo, oppiminen ja onnistumiset sen aikana. Leiri opetti ehdottomasti kantamaan enemmän vastuuta, sosiaaliset taitoni kehittyivät ja opin itsekin huomioimaan erilaisia asioita esiintymisessäni, niin kuin varmasti leiriläisetkin. Olen itsekin ollut teatterileirillä nuorempana, joten leiri muistutti minua omasta leiristäni. Teatterileirillä apuohjaaminen on ollut suosikkiasiani näiden viimeisimmän kahden kesätyöviikon aikana.

Kesätöiden aikana olen oppinut paljon Järvenpään Opistosta ja sen tarjonnasta. Olen kehittänyt tietojani ja taitojani monipuolisesti ja vahvistanut jo vanhoja taitojani. Sain myös paljon tärkeää työkokemusta tulevaisuutta varten. Tämä on ollut minulle juuri sopiva kesätyö ja olen nauttinut siitä paljon. Olen todella kiitollinen, että sain tulla Järvenpään Opistolle kesätöihin.

Mukavaa ja aurinkoista kesänjatkoa kaikille!


Kommentit

Suositut tekstit